Polityka prywatności

Przetwarzanie danych osobowych

Wprowadzenie
Twoja prywatność jest dla nas ważna i dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić wysoki poziom ochrony podczas przetwarzania danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych (RODO) obowiązującym od 25 maja 2018 r.

Jakie dane osobowe przetwarzamy przy pomocy strony www na której się znajdujesz?
W komunikacji internetowej za pomocą tej strony używamy m.in. formularza w którym przekazywane są dane celem:

• „Formularz kontaktowy” do odpowiedzi na pytania.
Służy do przesłania do nas zapytań w formie e-maila na które odpowiadamy, ewentualnie jeśli wymaga tego odpowiedź telefoniczna korzystając z przekazanego numeru telefonu. Po kontakcie, odpowiedzi dane z formularza nie są dalej przetwarzane ani gromadzone.

Podstawa prawna do przetwarzania i okres przechowywania danych
Przetwarzamy dane osobowe użytkownika strony internetowej, gdy jest to konieczne do realizacji umowy z użytkownikiem oraz gdy mamy inne uprawnione i uzasadnione prawo przetwarzaniem Państwa danych osobowych.

Abyśmy przetwarzali Twoje dane osobowe w określonym celu, który zgodnie z obowiązującym prawem wymaga Twojej zgody, poprosimy o Twoją zgodę przed rozpoczęciem przetwarzania (np. opcja, formuła zgody na formularzach).

Dane, które zbieramy zgodnie z powyższym, są usuwane, gdy cele przetwarzania ustały.

Dane osobowe mogą być przekazane innym podmiotom w celu realizacji określonych celów (np. zamówienia – przekazanie danych adresowych firmie kurierskiej celem realizacji wysyłki) na podstawie przepisów prawa lub zgody zamawiającego uziemiacze lub katalog drukowany.

Cele i podstawy przetwarzania
Dane przetwarzane są w następujących celach:
 • odpowiedź zwrotna na otrzymane zapytanie e-mailowe lub kontakt telefoniczny w związku z prośbą o taki kontakt skierowaną do nas – podstawą prawną przetwarzania danych jest Pana / Pani zgoda wynikająca z zainicjowania z nami kontaktu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
• archiwizacja korespondencji przychodzącej i wychodzącej na wypadek potrzeby wykazania jej przebiegu, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
• jeżeli nasz kontakt doprowadzi do nawiązania współpracy, dane będą następnie przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy (jeżeli do tego dojdzie, obowiązek informacyjny zostanie zrealizowany odrębnie na potrzeby dalszej współpracy).

Korespondencja e-mail
Kontaktując się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej, w tym również przesyłając zapytanie poprzez formularz kontaktowy, w sposób naturalny przekazujesz nam swój adres e-mail jako adres nadawcy wiadomości. Ponadto, w treści wiadomości możesz zawrzeć również inne dane osobowe.

Twoje dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu z Tobą, a podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda wynikające z zainicjowania z nami kontaktu. Podstawą prawną przetwarzania po zakończeniu kontaktu jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wewnętrzne (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Treść korespondencji może podlegać archiwizacji i nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, kiedy zostanie usunięta. Masz prawo do domagania się przedstawienia historii korespondencji, jaką z nami prowadziłeś (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również domagać się jej usunięcia, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nasze nadrzędne interesy, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami z Twojej strony.

Widget kontaktowy (prawy dolny róg ekranu)
Dane przekazywanie za pomocą widgetu obsługiwane są przez zewnętrzną aplikację Boei.help z siedzibą na terenie Unii Europejskiej (Holandia). Dane zgodnie z zapewnieniem podmiotu nie są przekazywane do kraju spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG)

Logi serwera
Korzystanie ze strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera.

Logi obejmują m.in. Twój adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzystasz. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.

Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przez nas w celu Twojej identyfikacji. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.

Bezpieczeństwo w celu ochrony danych osobowych
Nasza firma chroni Twoje dane osobowe stosując zabezpieczenia na wysokim poziomie i w tym celu podjęła odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, by chronić Twoje dane osobowe przed nieautoryzowanym dostępem, zmianą, rozpowszechnianiem lub zniszczeniem. Dostęp do danych mają tylko i wyłącznie uprawnieni pracownicy naszej firmy.

Twoje prawa i prawo do złożenia skargi
Zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem dotyczącym ochrony danych masz prawo, w dowolnym momencie, zażądać dostępu do przetwarzanych danych osobowych, poprawić błędne dane osobowe, zażądać, aby nasza firma przerwała przetwarzanie i usunęła Twoje dane osobowe, zażądać, aby przetwarzanie danych osobowych zostało ograniczone, skorzystać z prawa do przenoszenia danych, wycofać zgodę na określone przetwarzanie (w przypadku udzielenia takiej zgody) i sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych.

W takim przypadku prosimy o kontakt poprzez dane kontaktowe podane poniżej. W każdej chwili jesteś również uprawniony do złożenia skargi do właściwego organu nadzoru (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego), jeśli uznasz, że Twoje dane osobowe zostały przetworzone z naruszeniem obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych.

Szczegóły kontaktu


Administratorem danych osobowych jest:
A.B.C. Family Med. Sp. z o.o.
ul. Małopolska 42a
81-813 Sopot

Cookies

Ta witryna wykorzystuje pliki „cookies”.
• Ustawa z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw, nakłada obowiązek poinformowania o tym Państwa.
• Korzystanie z witryny oznacza zgodę na zapis lub wykorzystanie plików „cookies” (ciasteczek).
• Jeśli nie zgadzasz się na zapis lub wykorzystanie plików „cookies” to warunki przechowywania lub dostępu do ciasteczek możesz indywidualnie określić w przeglądarce internetowej.
• W przypadku wyłączenia obsługi ciasteczek w przeglądarce korzystanie z serwisu będzie możliwe, poza funkcjami, które do prawidłowego działania wymagają plików cookies.

Do czego używane są pliki „cookies” na tej stronie?
Witryna używa „cookies” własnych, oraz z serwisów zewnętrznych.

Własne „cookies wykorzystywane są do:

1. Konfiguracji serwisu:
• dostosowania zawartości stron internetowych serwisu do preferencji użytkownika
• personalizacji i zapamiętania ustawień wybranych przez użytkownika

2. Uwierzytelnienia użytkownika w serwisie, utrzymania sesji, ciągłego zalogowania w serwisie.
3. Realizacji zadań niezbędnych dla pełnej funkcjonalności strony internetowej
4. Zapewnienia niezawodności serwisu

Cookies zewnętrzne (z serwisów zewnętrznych) wykorzystywane są m.in. do:

1. Zbierania ogólnych i anonimowych danych statystycznych:
• Google Analytics (Google Inc z siedzibą w USA)

2. Prezentowania treści multimedialnych na stronach internetowych z zewnętrznych serwisów:
• www.youtube.com (Google Inc z siedzibą w USA)

3. Popularyzacji serwisu za pomocą serwisów społecznościowych:
• facebook.com (Facebook Inc z siedzibą w USA)
• plus.google.com (Google Inc z siedzibą w USA)
• twitter.com (Twitter Inc. z siedzibą w USA)

4. Komunikacji za pośrednictwem strony internetowej:
skype.com (Microsoft Corporation z siedzibą w USA)

Jakich plików „cookies” używa ta strona?
Witryna wykorzystuje dwa typy plików cookies:

1. Cookies sesyjne
Przechowywane są na urządzeniu użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci urządzenia.

2. Cookies trwałe
Przechowywane na urządzeniu użytkownika – pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie urządzenia nie powoduje ich usunięcia z urządzenia użytkownika.

Czym są „cookies” (ciasteczka)?
Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i na tej podstawie np. odpowiednio, dostosować informację do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, informację o czasie ich przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Jeśli np. korzystasz z przeglądarki na swoim komputerze do odwiedzania witryn internetowych, a ma ona włączoną obsługę „ciasteczek” (cookies), pliki te są przez nią zapisywane i przechowywane lokalnie i mogą służyć do identyfikacji przy następnych odwiedzinach strony.

Pliki cookie mogą służyć różnym celom:
• Dostosowania zawartości stron internetowych serwisu do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.
• Tworzenia statystyk odwiedzalności, przygotowania analiz które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.
• Utrzymanie sesji użytkownika serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
• Zapamiętaniu koszyka w niektórych sklepach. Dzięki temu, gdy nie dokończysz zakupów i przejdziesz na inną stronę lub wyłączysz komputer, to przy ponownym odwiedzeniu sklepu dodane wcześniej produkty będą już w koszyku.
• Promowania serwisu w sieciach społecznościowych np. do głosowania, komentowania, przycisków „Lubię to”, „+1″
• Mogą służyć tzw. targetowaniu, dostosowaniu reklam do twoich zainteresowań w zależności od tego jakie serwisy odwiedzasz.
• Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu mogą być również wykorzystywane przez współpracujących z operatorem serwisu reklamodawców oraz partnerów.

Wyżej wymienione przykłady nie wyczerpują możliwości w jakich mogą być wykorzystywane pliki „cookies”.

Jak wyłączyć przechowywanie i obsługę „cookies” w przeglądarce?
Za obsługę i przechowywanie „cookies” (ciasteczek) odpowiedzialna jest bezpośrednio przeglądarka internetowa z jakiej korzystasz. Standardowo przeglądarki mają włączoną funkcję obsługi i przechowywania „cookies” (ciasteczek).

Jeśli nie zgadzasz się na przechowywanie cookies, możesz wyłączyć tą funkcję w opcjach przeglądarki internetowej, zmieniając ustawienia dotyczące przechowywania przez nią ciasteczek.

W przeglądarce Mozilla Firefox
W menu „Narzędzia” wybierz „Opcje” i w nich zakładkę „Prywatność”. Przeglądarka daje Ci możliwość zaznaczenia, że nie chcesz być śledzony w ogóle albo usunięcia pojedynczych ciasteczek poszczególnych witryn.

W przeglądarce Microsoft Internet Explorer
W menu „Narzędzia” wybierz „Opcje internetowe” i w nich zakładkę „Prywatność”.
Suwakiem możesz regulować ogólny poziom prywatności albo przyciskiem „Witryny” zarządzać ustawieniami poszczególnych serwisów internetowych.

W przeglądarce Google Chrome
W menu ukrytym pod trzema poziomymi kreseczkami w prawym górnym rogu przeglądarki wybierz „Narzędzia” a potem „Wyczyść dane przeglądania…”. Oprócz możliwości czyszczenia plików cookie, znajduje się tam link „Więcej informacji”, który prowadzi do szczegółowego opisu funkcji prywatności przeglądarki.

W przeglądarce Opera
Przyciskiem „Opera” w lewym górnym rogu otwórz menu i wybierz w nim „Ustawienia” i dalej „Wyczyść historię przeglądania…”.
Oprócz możliwości skasowania już ustawionych plików cookie, jest tam też przycisk „Zarządzaj ciasteczkami…” prowadzący do bardziej zaawansowanych opcji dla poszczególnych witryn.

W przeglądarce Apple Safari
W menu „Safari” wybierz „Preferencje” i w nich zakładkę „Prywatność”. Znajdziesz w niej liczne opcje dotyczące plików cookie.

W telefonach komórkowych, tabletach i innych urządzeniach
Każdy model telefonu, tabletu czy innego urządzenia posiadającego przeglądarkę internetową może tę funkcję obsługiwać w inny sposób. Dlatego zachęcamy do zapoznania się z opcjami prywatności w dokumentacji urządzenia na stronie internetowej producenta.
Informacji na temat plików cookies najczęściej znajdziesz też w sekcji „Pomoc” w menu Twojej przeglądarki internetowej. Gdybyś nie znalazł informacji na ten temat, zapytaj bezpośrednio producenta, lub firmy w której zakupiłeś to urządzenie.

Więcej informacji znajdziesz na stronach producentów przeglądarek np.:

• Chrome
• Firefox
• Internet Explorer
• Opera
• Safari

Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu z niektórych usług, funkcji w ramach serwisu internetowego.